Ίσως να μιλάμε για ένα από τα πιο επικίνδυνα επαγγέλματα του κόσμου. Το να είσαι πάνω σε ένα μηχανάκι, σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο της ημέρας, της νύχτας και με οποιαδήποτε καιρικά φαινόμενα που μπορεί να συναντήσεις είναι από μόνο του επικίνδυνο. Ας βάλουμε τώρα στην εξίσωση ότι μπορεί να είσαι και 8 ώρες συνεχόμενα στο δρόμο, τότε οι πιθανότητες να σου συμβεί το οτιδήποτε αυξάνονται δραματικά. Ας βάλουμε τώρα στην εξίσωση ότι η μοτοσικλέτα είναι ένα όχημα το οποίο έχει σημαντικά χαμηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας προς στον αναβάτη. Τότε μιλάμε για μια τραγική κατάσταση.
Για αυτό πρέπει να αρχίσουμε να αποσαφηνίζουμε κάποια πράγματα.
Για την καθυστέρηση της παραγγελίας μας κατά 99% δεν φταίει ο οδηγός που μας την φέρνει. Πιο πιθανό είναι να μην υπάρχει σωστή οργάνωση στο κατάστημα που παραγγείλαμε ή απλά να πέσαμε σε ώρα αιχμής. Για αυτό πάντα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί. Το μόνο που έχουμε να κερδίσουμε από ένα τηλεφώνημα μας στο κατάστημα, είναι να ασκηθεί πίεση στον οδηγό να βιαστεί να την φέρει. Το άγχος και η βιασύνη ποτέ δεν είναι καλοί σύμβουλοι για έναν οδηγό. Όπως λέει και ο σοφός λαός όποιος βιάζεται σκοντάφτει.
Αυτά από πλευράς πελατών και καταστηματαρχών. Ας πάμε όμως να δούμε και κάποια βασικά πράγματα για τους οδηγούς.
Η ενημέρωση είναι η καλύτερη σας άμυνα απέναντι σε όλα τα πράγματα τα οποία μπορεί να σας συμβούν.
Ας αρχίσουμε με τα βασικά. Πρέπει όλοι οι οδηγοί delivery να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι απλοί οδηγοί. Είστε επαγγελματίες, η συμπεριφορά σας αλλά και η εικόνα σας καθρεπτίζουν εσάς αλλά και το κατάστημα στο οποίο εργάζεστε. Γι’ αυτό και πρέπει να αρχίσετε το δείχνετε αυτό. Ένας επαγγελματίας οδηγός μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι οργανωμένος και πλήρως προετοιμασμένος. Φυσικά μιλάω για την χρήση κράνους. Το κράνος είναι το Α και το Ω της οδικής ασφάλειας μια μοτοσικλέτας! Για εσάς είναι εργαλείο δουλειάς και γι’ αυτό θα πρέπει να δώσετε μεγάλη βάση κατά την επιλογή του. Θα σας έλεγα ότι καλό θα ήταν να μην κάνετε οικονομία στο κομμάτι αυτό, αλλά να ψάξετε και να αγοράσετε ότι καλύτερο σηκώνει η τσέπη σας.
Στην συνέχεια θα πρέπει να απαιτείται από το κατάστημα στο οποίο εργάζεστε να σας παρέχει την μοτοσικλέτα που θα πρέπει να είναι σωστά συντηρημένη αλλά και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας εκτός του κράνους το οποίο βάση νομοθεσίας είναι ευθύνη του οδηγού. Όταν μιλάω για απαραίτητο εξοπλισμό μιλάω για: Μπουφάν μηχανής με ειδική προστασία, γάντια μηχανής, παντελόνι μηχανής, μπότες μηχανής, αδιάβροχο, γιλέκο φωσφόριζέ. Επίσης θα πρέπει να φοράτε τον εξοπλισμό, γιατί εάν δεν το χρησιμοποιείται μπορεί να μην υπάρξει άλλη ζεστή μέρα για να διαμαρτυρηθείτε γι αυτόν.
Κατά την οδήγηση της μοτοσικλέτας σας θα πρέπει πάντα να τηρείται τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ.
Πολλές φορές έχω γίνει μάρτυρας σε ατυχήματα ή παραλίγο ατυχήματα γιατί δεν τηρούνται βασικές διατάξεις. Για παράδειγμα θα αναφέρω μερικές συνήθεις παραβάσεις: Μη τήρηση του Stop, του κόκκινου φαναριού, του κανόνα του δεξιά, κυκλοφορία ανάποδα σε μονόδρομο, επάνω σε πεζοδρόμιο, αντικανονικές προσπεράσεις, ομιλία σε κινητό τηλέφωνο, σταθμευμένο όχημα σε σημείο που απαγορεύεται ή και εμποδίζει.
Ο στόχος του κάθε επαγγελματία είναι η αυτοβελτίωση. Στο χέρι σας είναι να το κάνετε πραγματικότητα. Καταλαβαίνω την πίεση που δέχεστε αλλά πρέπει όλοι να σεβόμαστε τους εαυτούς μας αλλά και τους άλλους. Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε την διαφορά! Όλοι μαζί θα φτιάξουμε τον νέο και ασφαλέστερο δρόμο του αύριο, για εμάς αλλά και για τα παιδιά μας.
Συντάκτης άρθρου:Ρούσσης Αθανάσιος,Εκπαιδευτής Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής
Πηγή
en-ekpa.gr